• Snabb support via epost.
  • Inställningsbar pokerrumsmiljö.
  • Ingen live chat-/telefonsupport.
  • Få möjligheter till in- och uttag.
  • Mestadelen av trafiken i Texas Hold'em.

Summering (2.0)

Full Tilt Poker är skapad av spelare – för spelare. Här har hela amerikanska pokereliten samlats för att skapa en så god pokerklient som möjligt. Vem har inte hört talas om Howard Lederer, Phil Ivey, Chris Ferguson, Phil Gordon, Gus Hansen, Mike Matusow, Jennifer Harman eller Clonie Gowen? Som ett plus i kanten kan du även möta dessa spelare på mellanhöga samt höga bord.

Mjukvaran är en intressant historia i Full Tilt Pokers fall. Här möts man av en egenutvecklad pokerklient som inte kan liknas vid något annat på internet, med Ultimate Bet som enda möjliga undantaget. Grafiken är egentligen extremt ful, men på något sätt går den också hem då den är nästan smaklöst attraktiv. Funktionsmässigt finns det dock inget att klaga på. Du kan konfigurera bordet mer än de flesta andra pokerrum, vilket uppskattas.

Välkomstbonusen är generös nog att pumpa in upp till $600 på ditt konto, men vi vill också nämna refillbonusen på hela $500. Pokerproffsen på Full Tilt Poker har insett värdet av en fyllig bonus och har därför gjort den någorlunda lättöverkomlig. Det tar med andra ord inte lång tid innan du lyckats generera tillräckligt med poäng för att lösa ut den.

Utöver tjocka bonusar erbjuds också frirullar och mängder av turneringar och satelliter. Full Tilt Poker kastar bland annat in en handfull World Series of Poker-kval och tillhör även de officiella nätpokerrum som bidrar med Aussie Millions-entréer.

Inköp- & Uttagsmetoder (8)

Inköp: Visa, MasterCard, Neteller, Click2Pay, PaySafe Card, Moneybookers, ClickandBuy, WebMoney och interna överföringar.

Uttag: Neteller, Moneybookers, Checks, Click2Pay, Visa och ClickandBuy.